Ziggo UPC

Ziggo UPC

In 2012 kregen wij van UPC - nu Ziggo - een geweldige uitdaging: Het bouwen én succesvol maken van hun partnerkanaal in de zakelijke markt.

Even terug..

UPC leverde op dat moment vooral direct televisie, internet en telefonie aan zowel huishoudens als kleine bedrijven. Maar het leveren van hun diensten en producten aan huishoudens was toen verreweg hun grootse bron van inkomsten. Echter gezien de ontwikkelingen van steeds sneller internet over de kabel, zag UPC een grote kans binnen de zakelijke markt. Vanuit de wetenschap dat bedrijven hun ICT en Telco diensten veelal niet direct afnemen bij een provider, maar bij aan partner, waren het in eerste instantie de partners die zich aan UPC moesten verbinden

Informatie: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

From scratch to...

De opdracht aan ons was helder: bouw een partnerkanaal voor de klein zakelijke markt. En maak deze partners succesvol in het verkopen van UPC. Op het moment dat we in 2012 begonnen stond de teller min of meer op 0. UPC Business  - nu Ziggo Business – had nog geen partnerkanaal in de klein zakelijke markt. We begonnen dus from scratch.

Een succes

Vanuit een gezamenlijke businesscase voor UPC heeft Buro88, samen met haar partner Agilis, het partnerkanaal opgebouwd. Meer dan 1200 partners zijn aangesloten, getraind en worden nog steeds dag in dag uit gestimuleerd en ondersteund om het maximale uit hun verkoopkanaal te halen. Ook na rebranding van UPC naar Ziggo in 2015, is het partnerkanaal een  grote bijdrage blijven leveren aan de totale omzet van Ziggo Zakelijk. En hier zijn wij trots op.  

 

 

 

 

 

Categorie: